Monday, October 12, 2009

Min Jesus!


Jesus.
Min Jesus!
Hvordan er du?

Noen ganger kan man tro at du står der og ser på oss når vi sitter nederst i den tørre brønnen og ikke klarer å klatre opp. At du bare venter på at vi skal kave og rope og klatre og falle og prøve og prøve...

"Halloo!! Jeg står her oppe og venter på deg, kom deg opp i lyset da!
Da vil alt bli så mye bedre for deg! Kom da!"

Er du sånn?
Jeg tror ikke det.
Ikke min Jesus.

For mer enn en gang har jeg opplevd at du ikke står der og venter og ser på meg der jeg sitter og gråter aleine og fortvila.
Mer enn en gang har du kommet ned til meg, satt deg ned sammen med meg, holdt rundt meg og hvisket;

"Lille venn, jeg er her sammen med deg, og jeg har ikke tenkt meg noe sted.
Jeg blir her så lenge du trenger det.
Så, når du er klar for det vil jeg hjelpe deg, løfte deg opp, et skritt av gangen.
Så, så kan vi gå sammen, videre mot målet, videre mot lyset i enden av tunnellen.
For, lille venn, det er lys i enden av denne tunnellen også!"

Jesus,
takk for at du er min
og,
for at jeg får være din.

3 comments:

Unknown said...

Takk Jesus for Linn! :)
Du skriver bra!

Anonymous said...

Dette var veldig veldig bra skrevet. Deilig å lese sånn innlegg. kongelig. :)Jeg linker deg hos meg, jeg .. (:

Linn's hverdagsmirakler said...

Så koselig Kaja, godt å høre! :)
Link i vei :)