Tuesday, November 25, 2008

Å være et forbilde


Noen ganger kan jeg ikke fatte og begripe at Gud har gitt meg den tillitten han har!
Hva har jeg gjort for å fortjene det?
Ingenting!
Men han har altså gitt meg denne tillitten...

tilliten til å være et forbilde,
tillitten til å ta vare på mennesker,
tillitten til å tale inn i livet til mennesker,
tillitten til å påvirke mennesker rundt meg...

Da må han da ha tro på meg!
Stor tro på meg!

Jeg ville aldri gitt noen jeg ikke hadde tillitt til ansvaret for barna mine!
Så sånn må det vel være for Gud også?
Da betyr det altså at han har tro på meg!

Han har
tro på min dømmekraft,
tro på at jeg lytter til han,
tro på at jeg handler ut fra det hjertet han har gitt meg!

Så da er jeg vel ikke så ille allikevel da.
Når Gud kan gi meg slik en tillitt,
han som kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv.

For han ser mitt potensiale.
Han ser alle menneskers potensiale!

Alt Gud fortsatt leter etter et kun et villig hjerte

Så vil HAN gjøre resten!

3 comments:

Daniel said...

Veldig bra! Tenk så digg at vi kan tjene Gud, at HAN tror på oss som er så ufattelige små!?

det her fortjener et AMEN...:)

S said...

Aamen

NOVA said...

hm. JA.