Sunday, March 30, 2008

Å ha Jesus som Herre


Jeg oppdager oftere og oftere hva det vil si for meg å ha Jesus som Herre i mitt liv.

Det betyr å følge Jesus der han vil jeg skal gå,
det betyr å gjøre det Han vil, selv om jeg ikke nødvendigvis vil det selv.
Det betyr å måtte legge ned mitt eget ego for å hjelpe andre.

Å ha Jesus som Frelser er lett,
alle trenger vi en frelser, en som kan tilgi oss alt det gale vi har gjort, gjør og kommer til å gjøre.

Men å ha Jesus som Herre blir plutselig litt mer krevende!
Det blir litt mindre navlebeskuende...

Det var en som sa til meg en gang;
"Jeg tror på alt du sier og sånn, men jeg er ikke enig i det å ha Jesus som Herre i mitt liv, jeg vil gjøre som jeg selv vil og bestemme selv."
Da svarte jeg;
" Jeg prøvde å være herre i mitt eget liv i 21 år, og fiksa det heller dårlig."

Det må da være lettere å ha en Herre, en veileder som vet hvor det er best å gå til enhver tid?

Jesus kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv.
Han er evig...han vet det som var, det som er og det som skal komme!
Og derfor vet han også konsekvensene av mine valg.
Det gjør jeg svært skjelden selv.

Derfor er det ikke så vanskelig å ha Jesus som Herre allikevel,
når jeg vet at han fører meg rett vei, hjelper meg å ta de rette valgene.
Spørsmålet er bare om jeg tør å legge hele livet mitt i Hans hender og stole på at Han er den han sier Han er!

Jeg tør, for den som ikke våger noe vinner heller ikke noe!

"this is no sacrifice, here's my life..." - Jason Upton

1 comment:

NOVA said...

JAAA, Linn. Du får sagt det. jeg vil ha Jesus som Herre!